Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- praca pod stałą presją czasu
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Koordynuje w Ministerstwie opiniowanie projektów dokumentów rządowych opracowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, kierowanych do ME na etapie uzgodnień, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów, w tym opracowuje projekty stanowisk Ministra.
- Zapewnia obsługę członków Kierownictwa MEN w związku z ich uczestnictwem w posiedzeniach: Zespołu ds. Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów.
- Koordynuje procedowanie projektów dokumentów rządowych opracowywanych w MEN na etapie Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów.
- Prowadzi wykaz prac legislacyjnych Ministra Edukacji oraz koordynuje proces zgłaszania projektów aktów prawnych i dokumentów programowych opracowywanych w MEN do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów oraz wykazu prac legislacyjnych Prezesa Rady Ministrów.
- Monitoruje stan prac nad projektami dokumentów rządowych opracowywanymi w MEN i przygotowuje w tym zakresie informacje dla członków Kierownictwa MEN oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
- Zamieszcza, na wniosek komórek organizacyjnych, w systemie informacyjnym o Rządowym Procesie Legislacyjnym projekty dokumentów rządowych oraz inne dokumenty dotyczące prac nad tymi projektami .
- Koordynuje sprawy zawiązane z realizacją obowiązków Ministra wobec Sejmu RP i Senatu RP, w tym przede wszystkim realizuje zadania związane z: organizacją i nadzorowaniem procesu udzielania odpowiedzi na wystąpienia parlamentarzystów; udziałem członków Kierownictwa MEN oraz ich przedstawicieli w posiedzeniach plenarnych Sejmu i Senatu, posiedzeniach komisji sejmowych i senackich oraz zespołów parlamentarnych, w tym przekazuje materiały opracowane w MEN; monitoruje przebieg w Parlamencie procesu legislacyjnego projektów dotyczących oświaty i wychowania oraz upowszechniania w MEN informacje na temat publikowanych druków sejmowych i senackich.
- Prowadzi sprawy związane z uzyskiwaniem przez pracowników MEN stałych przepustek osobowych do Sejmu RP i Senatu RP.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość przepisów i procedur dotyczących przebiegu procesu legislacyjnego, w tym w szczególności dotyczących prac rządu, parlamentu i współpracy rządu z parlamentem: Konstytucji RP, ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Regulaminu Sejmu RP, Regulaminu Senatu RP, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, przepisów regulujących pracę Zespołu ds. Programowania Prac Rządu oraz Stałego Komitetu Rady Ministrów
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
- Samodzielność i inicjatywa
- Komunikacja
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów rzetelność
- Współpraca
- Rzetelność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe z zakresu procesu legislacyjnego
- Znajomość j. angielskiego na poziomie B2
Zobacz podobne oferty
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: 1. nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), 2. zagrożenie naciskami grup przestępczych, 3....
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno-biurowa obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie nietypowe godziny pracy (w...
-
Wsparcie Działu Finansowego w zakresie: Kontroli faktur zakupowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym Archiwizacji dokumentów Przygotowywania raportów i zestawień na potrzeby...
PRACA W MAZOWIECKIM – Wszelkie prawa zastrzeżone
