Referent prawny
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 151111
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Uczestniczy w pracach nad opracowywaniem projektów aktów prawnych z zakresu opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3, w szczególności dotyczących zapewnieniu właściwych warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Udziela wyjaśnień i interpretuje przepisy dotyczące opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 dla jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych i obywateli oraz przygotowuje propozycje odpowiedzi na zapytania, w tym na interpelacje poselskie i wystąpienia senatorskie w zakresie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Uczestniczy w opiniowaniu projektów aktów prawnych przygotowywanych przez właściwe merytorycznie Departamenty, Ministerstwa oraz naczelne i centralne organy administracji państwowej.
- Uczestniczy w przygotowaniu koncepcji wsparcia gmin w sprawowaniu nadzoru nad instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki oraz monitoruje rozwiązania w zakresie wsparcia kadry instytucji opieki w osiąganiu niezbędnych i fakultatywnych standardów opieki sprawowanej nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Współpracuje z Departamentem Informatyki w zakresie systemu teleinformatycznego do obsługi opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Przygotowuje materiały informacyjne dla mediów i aktualizuje materiały informacyjne publikowane na stronie internetowej Ministerstwa.
- Przygotowuje wkłady do opinii dokumentów UE, umów i konwencji międzynarodowych, bierze udział w przygotowywaniu przez Ministerstwo materiałów, raportów i odpowiedzi na kwestionariusze instytucji międzynarodowych (Komisji Europejskiej, Eurostatu, OECD, Rady Europy).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz aktów wykonawczych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Zobacz podobne oferty
Dodano: 2025-05-02
Powiatowy Urząd Pracy w Mławie
Lokalizacja: mazowieckie / Mława
-
prowadzenie dokumentacji wynikającej z przepisów ochrony środowiskaobsługa systemu PUESC ( generowanie zgłoszeń SENT)przygotowywywanie dokumentacji na potrzeby wydania decyzji i pozwoleń...
Dodano: 2025-05-02
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Sochaczewie
Lokalizacja: mazowieckie / Sochaczew
-
Warunki pracy W związku z udziałem w kontrolach przeprowadzanych przez Inspektorat praca będzie odbywać się częściowo poza siedzibą urzędu. Praca biurowa w ok. 85% odbywać się będzie w...
Dodano: 2025-04-30
Izba Administracji Skarbowej w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Pruszków
-
Warunki pracy Stanowisko pracy spełnia wymogi zatrudnienia pracownika administracyjno-biurowego. Wykonywanie typowych czynności biurowych polegających między innymi na obsłudze monitora...
© 2020
PRACA W MAZOWIECKIM – Wszelkie prawa zastrzeżone
