Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich
- konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Zakres zadań
- Przygotowuje wstępne stanowiska Ministra w odniesieniu do projektów aktów prawnych lub innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra.
- Opiniuje projekty aktów prawnych pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym.
- Prowadzi uzgodnienia projektów aktów prawnych Ministerstwa, w tym wieloletnich programów rządowych, rozporządzeń, ustaw.
- Sporządza sprawozdania oraz zbiorcze informacje w zakresie właściwości departamentu na potrzeby podmiotów zewnętrznych.
- Uczestniczy w konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji sejmowych i senackich oraz Komisji Prawniczej.
- Przygotowuje wstępne opinie prawne dotyczące prawa z zakresu dziedzictwa kulturowego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku merytorycznym dedykowanym do realizacji zadań z zakresu legislacji
- Znajomość zagadnień i przepisów zawiązanych z działem kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w szczególności: ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o bibliotekach, ustawy o muzeach, ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Kompetencje: zorientowanie na osiąganie celów, rozwiązywanie problemów w sytuacjach nieprzewidzianych, umiejętność współpracy, skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu legislacji
- Znajomość języka angielskiego albo innego języka UE na poziomie A2
- Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej
Zobacz podobne oferty
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka...
-
Zadania realizowane na stanowisku: wykonywanie czynności kontrolnych zgodnie z zasadami i trybem postępowania kontrolnego, programem kontroli lub tematyką kontroli doraźnej i poleceniami...
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań: krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe zagrożenie korupcją częste reprezentowanie urzędu na...