Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynności szczególnie utrudniajace wykonywanie zadań:
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Zakres zadań
- Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych z zakresu nowych zadań wynikających z reformy oświaty, w tym organizacji kształcenia, wychowania dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym i opieki nad nimi. Analizuje zagadnienia profilaktyki społecznej w zakresie funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Monitoruje ich funkcjonowanie i przygotowuje w tym zakresie analizy i opinie.
- Realizuje zadania wynikające z nowych rozwiązań związanych z wdrażaniem zmian w obszarze oświaty i wychowania, w tym powołania Zespołu do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym międzydepartamentalnych grup roboczych, za którego obsługę merytoryczno-administracyjną odpowiada MEN. Przygotowuje i realizuje adekwatny system monitorowania działań zespołu, w tym rozliczania z wykonania zadań. Przygotowuje cykliczne sprawozdania z wyników prac zespołu. Organizuje i bierze udział w specjalistycznych spotkaniach, konferencjach i posiedzeniach. Odpowiada za wymianę informacji o stanie prac zespołu nad zagadnieniami pozostającymi w kompetencji MEN.
- Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, w tym obowiązku wprowadzenia standardów ochrony małoletnich we wszystkich jednostkach systemu oświaty. Reprezentowanie stanowiska MEN w grupach roboczych powołanych w Ministerstwie Sprawiedliwości, min. w ramach Zespołu do spraw Ochrony Małoletnich oraz w grupach monitorujących działania wynikające Krajowego Planu Przeciwdziałania Przestępstwom Przeciwko Wolności Seksualnej Obyczajności na Szkodę Małoletnich na lata 2023-2026. Uczestniczy w pracach zasad kontroli wdrażania standardów i kwestionariuszy bezpieczeństwa oraz upowszechnia materiały informacyjno-merytoryczne.
- Współpracuje z właściwą komórką ministerstwa w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań. Sporządza analizy z ww. nadzoru w celu poprawy działalności szkół i placówek.
- Bierze udział w procedurze otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Ministra Edukacji, z zakresu zadań departamentu, monitoruje realizację zawartych umów oraz bierze udział w prowadzeniu kontroli zewnętrznych w tych podmiotach w celu zapewnienia prawidłowości wydatkowania dotacji.
- Monitoruje efekty badań i opracowań z zakresu resocjalizacji, wolontariatu i pożytku publicznego, profilaktyki społecznej oraz kierunków socjologii, psychologii i pedagogiki, mentoringu, profilaktyki uzależnień, współpracuje w tym zakresie z wizytatorami w kuratoriach oświaty, organizacjami pozarządowymi, oraz ze środowiskiem naukowym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w realizacji zadań z zakresu resocjalizacji, profilaktyki społecznej lub oświaty i wychowania lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym nadzoru pedagogicznego
- Wiedza z zakresu wspierania i resocjalizacji nieletnich
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność argumentowania
- Współpraca
- Samodzielność i inicjatywa
- Rzetelność
- Komunikacja
- Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przygotowanie pedagogiczne
- Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
- Znajomość zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży i skutecznych działań profilaktycznych
- Znajomość zasad tworzenia i działania organizacji pozarządowych
- Wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
- Znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publicznej
Zobacz podobne oferty
-
Ogólny zakres obowiązków: praca socjalna,- przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,- dokumentowanie analizy, diagnozy i ceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także...
-
Diagnoza środowiska. Realizacja procedury niebieska karta. Praca w grupie diagnostyczno pomocowych. Analiza i ocena w kierunku zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej. Obsługa...
-
- Praca socjalna oraz przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny;- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z...
