Specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "zastrzeżone".
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Przygotowuje projekty postanowień, zarządzeń, zawiadomień, wezwań, wniosków, decyzji i innych dokumentów lub pism, zleconych przez przewodniczącego komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Szefie KPRM lub przewodniczącego składu orzekającego oraz przez rzecznika dyscypliny finansów publicznych przy Szefie KPRM lub jego zastępcę.
- Odpowiada za przyjmowanie, wysyłanie i przechowywanie korespondencji komisji orzekającej, rzecznika dyscypliny i jego zastępcy, przyjmowanie wezwań, zarządzeń, zawiadomień, postanowień i orzeczeń w celu niezwłocznego przekazania rzecznikowi dyscypliny lub jego zastępcy, dokumentowanie prowadzonych postępowań przez komisję orzekającą oraz czynności i postępowań prowadzonych przez rzecznika dyscypliny i jego zastępcę, kompletowanie akt w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, prowadzonych przez komisję orzekającą i rzecznika dyscypliny i jego zastępcę, udostępnianie ich osobom uprawnionym oraz dokumentowanie ich obiegu, organizacyjne przygotowywanie rozpraw i posiedzeń komisji orzekającej, protokołowanie rozpraw i posiedzeń oraz innych czynności komisji.
- Przyjmuje i prowadzi ewidencję: wniosków o ukaranie za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, informacji o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz przechowuje i prowadzi ewidencję postanowień wydanych przez rzecznika dyscypliny lub jego zastępcę, dokumentuje wykonywanie prawomocnych rozstrzygnięć komisji orzekającej oraz postępowania egzekucyjnego w zakresie orzeczonych kar pieniężnych i kosztów postępowania oraz prowadzi dokumentację dotyczącą nakładania kar pieniężnych na osoby wezwane w charakterze świadka, które nie stawiły się na wezwanie komisji orzekającej, rzecznika dyscypliny lub jego zastępcy.
- Prowadzi dokumentację składu komisji orzekającej i dokumentację związaną z udziałem członków komisji w jej pracach oraz przechowuje i archiwizuje akta w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych prowadzonych przez komisję orzekającą, rzecznika dyscypliny i jego zastępcę zakończonych prawomocnym rozstrzygnięciem (w przypadku komisji orzekającej) lub rozstrzygnięciem (w przypadku spraw prowadzonych przez rzecznika lub jego zastępcę).
- Dokumentuje przekazywane przez rzecznika dyscypliny lub jego zastępcę informacje o potrzebie przeprowadzenia kontroli prawidłowości gospodarowania mieniem lub środkami publicznymi, o których mowa w art. 59a ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Opracowuje projekt sprawozdania dotyczącego sposobu rozpoznania wniosków o ukaranie, wniesionych w roku poprzednim, projekt sprawozdania z działalności rzecznika dyscypliny w roku poprzednim oraz informacji na zlecenie Głównego Rzecznika w związku ze sprawowanym przez niego nadzorem nad działalnością rzeczników dyscypliny.
- Kompletuje, przechowuje i udostępnia członkom komisji orzekającej zbioru aktów prawnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Wiedza z zakresu: zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i aktów wykonawczych do tej ustawy
- Posiadanie umiejętności pisania projektów pism (na przykład: postanowień, zarządzeń, zawiadomień, wezwań, wniosków)
- Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, rzetelność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych
Zobacz podobne oferty
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: 1. krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, 2. częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,...
-
Warunki pracy Budynek w Warszawie przy ul. Długiej 38/40 nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; przed budynkiem jest podjazd dla...
-
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań: zagrożenie korupcją częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz krajowe lub zagraniczne wyjazdy...
