Starszy specjalista
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 156104
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Krajowe wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech
budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią
szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®.
Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Zakres zadań
- Wdraża resortowy program Pokonać bezdomność. Program pomocy osobom bezdomnym oraz współpracuje z podmiotami uprawionymi zgodnie z ustawą o pomocy społecznej do świadczenia usług wobec osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością w celu stworzenia warunków do wykorzystania w danym roku budżetowym dotacji przeznaczanych na pomoc dla tych osób.
- Rozlicza umowy w ramach Programu Pokonać bezdomność. Program pomocy osobom bezdomnym i monitoruje ich przebieg w celu akceptacji zobowiązań i uznania wykonania umów przez dyrektora departamentu, upoważnionego do rozliczenia efektów Programu Pokonać bezdomność. Program pomocy osobom bezdomnym, w tym przygotowuje sprawozdania roczne z przebiegu realizacji Programu.
- Określa nowe kierunki działań w obszarze pomocy i przeciwdziałania bezdomności oraz niwelowania barier wykluczenia społecznego poprzez współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz kościelnymi osobami prawnymi w działaniach, które kierowane są do osób wykluczonych społecznie, w tym m.in. osób bezdomnych i długotrwale bezrobotnych.
- Opracowuje propozycje zmian legislacyjnych w zakresie przepisów prawnych w obszarze pomocy społecznej w celu wypracowania spójnych rozwiązań prawnych.
- Opracowuje Sprawozdania z realizacji działań na rzecz osób bezdomnych w województwach oraz Ogólnopolskie badania liczby osób bezdomnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze pomocy społecznej
- znajomość ustawy o pomocy społecznej
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Zobacz podobne oferty
Dodano: wczoraj
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Raszynie
Lokalizacja: mazowieckie / Raszyn
-
1) udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;2) przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie...
Dodano: wczoraj
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Lokalizacja: mazowieckie / Warszawa
-
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka...
-
Warunki pracy stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku — brak wind, podjazdów i innych ułatwień dla osób niepełnosprawnych ruchowo. możliwość dopasowania stanowiska pracy do...
© 2020
PRACA W MAZOWIECKIM – Wszelkie prawa zastrzeżone
